donderdag 17 april 2014

(57) operatie terug op de lange baan ....

deze morgen om 10.00hr. present bij dr. Vantomme
we hebben samen de verschillende scans bekeken van zowel
het vlekje op mijn staartbeen als de nieuwe vlekjes tussen de wervels
ter hoogte van L2 maar de dr. kan er ook niet op uit maken of dit om
kwaadaardig weefsel gaat en na een telefoontje met dr. lesaffre die de slokdarmoperatie
doet werd beslist dat er 100% zekerheid moet zijn dat het geen kwaadaardig weefsel
betreft om met de operatie door te gaan want bij uitzaaiing word niet meer geopereerd !!
dus moet er een biopsie gedaan worden van beide plaatsen , ik dacht even vlug binnen ,
plaatselijke verdoving en enkele uren later terug naar huis , maar dat valt serieus tegen
volledige narcose en drie dagen hospitalisatie !!
maar nu komt het het kan maar op 29/04 dus binnen 2 weken , en ondertussen zitten we hier
weer in onzekerheid en zal het dan al 5 weken zijn dat de chemo achter de rug is en daar
maak ik me het meeste zorgen om , dat ik niet weet of die tumor niet terug gaat groeien
of zelfs zal uitzaaien .... dus morgenvoormiddag bel ik naar dr. sleeckx om te vragen
of ik ondertussen niet beter nog een chemo behandeling krijg .
als er iets moet veranderen aan ons medisch systeem dan is het toch dat  het niet kan dat
kankerpatiënten na vier maand nog geen zekerheid hebben of ze kunnen geholpen worden en dit
omdat er tussen alle onderzoeken zoveel tijd verloren gaat ...
ik probeer het zoveel mogelijk naast me neer te leggen , maar ik ga maar slapen wanneer ik
echt moe ben en meestal is dat na 2.00 hr. zodat ik direct in slaap val want als je wakker ligt in
bed dan begint de molen te draaien en moet je niet meer slapen , word je kwaad en wil je
revolteren tegen die onmacht  zoals nu hier 14 dagen te zitten terwijl er niks gebeurd en
je ook nog eens zorgen maakt over de uitslag want opereren of niet meer opereren is
volledige genezing of ja ik weet het ook niet ... YVES
    

13 opmerkingen:

  1. Yves, het is niet mogelijk te voelen wat jij voelt of de juiste woorden te vinden:( :(
    Wij wensen je alle kracht toe in deze moeilijke tijd en weet dat wij aan je denken!
    Probeer te genieten van het mooie weer en alle donkere gedachten te verdrijven. Sterkte van ons beiden knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yves en Nadine, de moed niet verliezen hoor! Jullie moeten er blijven in geloven. Het is een vreselijk verhaal! Probeer wat steun te vinden bij elkaar en bij jullie vele vrienden en familie! Heel veel sterkte!! Vele groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Shit Yves... zoals wij hier in Holland zeggen.
    De onmacht... de twijfel.... de..... voor zover dat kan voel ik met je mee!
    Probeer die schakelaar te vinden om je gevoel zoveel mogelijk uit te schakelen en geniet waar dat kan!
    Hou vertrouwen in de toekomst..... eens moet er toch weer een goed bericht voorbij komen?
    Hang on!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Yves , heb je blog gelezen , maar waarom ga je niet naar gent of leuven waar alle onderzoeken door een team worden beoordeeld? Voorzover ik kan lezen zijn er te veel ziekenhuizen en dokters die allemaal iets anders zeggen !! Die onzekerheid moet voor jou stoppen . Veel sterkte Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey linda , ik zit nu momenteel in het az st jan te brugge , en ook daar word alles door een team beoordeeld , was het niet dat er bij de laatste pet scan nieuwe plekjes te zien waren dan werd ik volgende woensdag geopereerd , maar iedereen is het erover eens dat wanneer dit uitzaaiingen zijn men deze operatie niet uitvoerd , uiteraard moest het zover komen ga ik voor een second opinium , bedankt voor je reactie YVES

      Verwijderen
  5. Hoi Yves

    Is er nu al duidelijkheid wat ze in tussentijd gaan doen? Nog wat extra chemo geven?
    Veel sterkte, man!

    Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey jeroen volgens de dr. word er maar geopereerd tussen de 4 en 6 weken na de chemo afhankelijk van hoeveel de patient moet recupereren van de chemo dus volgens hen zijn we nog mooi op tijd en is er nog geen probleem
      grt yves

      Verwijderen
  6. Beste Yves, je onzekerheid begrijp ik volkomen. Zit natuurlijk ongeveer in hetzelfde schuitje. Bij mij werd de tumor op 10 juni vorig jaar ontdekt, Had toen vrijwel direct chemoradiatie en de tumor was voor een groot deel weg volgens de chirurg. Hij wilde opereren, ik heb besloten dat niet te doen. Achteraf bleek dat en een uitzaaiing in een klier zat en dat het maar goed was niet geopereerd te zijn. Sinds anderhalve maand word ik nu behandeld in Krefeld. Ik heb geen last meer, kan alles eten, heb een goed conditie. Volgens de Duitse doktoren is het belangrijk GEEN stress te hebben. Probeer te ontspannen ajb. Blijf positief en ga niet bij de pakken neerzitten. Ik wens je alle sterkte toe en hou vooral het heft zelf in handen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey Wally , naar ik uit je blog en je mails kan aflijden ben je ook veel met je voeding bezig om de cellen zo weinig mogelijk kans te geven te vermenigvuldigen , kun je op mijn pers. mail doorgeven op welke site's
      daar goeie info over te vinden is , of misschien ook een samenvatting van wat jij zelf eet ... dank u grt Yves

      Verwijderen
    2. helaas beschik ik niet over je e-mail adres en ik kan, omdat ik verbannen ben van dat beroemde forum, ook daar niet zoeken naar je adres. Weet wel zo langzaam aan waarom ik verbannen ben. Ik heb net een artikel uit het Algemeen Dagblad op mijn blog gezet. Het lezen waard, omdat het in Belgie afspeelt. Als je mij je mail adres doorgeeft zal ik je informatie sturen..!
      geluk
      Wally

      Verwijderen
  7. Bericht voor Wally , ik kan niet reageren via je blog ! Maar blijf aub je voedingstip op je blog zetten !! Ik heb geen kanker maar een barrett slokdarm . Via het bekende forum was ik je aan het volgen , via de blog van Yves zag ik je naam .Ik kan niet volgen waarom ze je verbannen van het forum.
    Veel sterkte Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Yves,
    Hopelijk aangename paasdagen gehad. Leef met je mee.
    Vele groeten. Jean

    BeantwoordenVerwijderen