dinsdag 5 augustus 2014

(85) eerste chemo is een misser

maandag om 07.30 hr in het dagziekenhuis te Blankenberge
na het aanprikken van de poortcatheder en de bloedafname
komt men rond 10.30 hr. met de mededeling dat mijn bloedplaatjes
te laag staan voor chemo te geven en ik daarom in de plaats van chemo
2 zakjes bloed zal krijgen , dit moet zeer traag gebeuren waardoor het toch
16.30 hr wordt alvorens alles achter de rug is , omdat ik zolang in het bed
moet liggen heb ik enorme pijn in mijn been daar ik mijn rug belast die op
zijn beurt continu op de zenuw in mijn onderrug duwt wat voor de uitstraling zorgt
dus chemo een week uitgesteld .... verder ook nog een prik gekregen om mijn bot te
versterken , dit moet maandelijks ....
vandaag gin het iets beter met de pijn hopelijk krijgt de straling die ik gehad heb
algauw het pijnstillend effect dat men er van verwacht..... 

verder krijg ik ook altijd maar meer last om uit mijn bed te komen daar wij een
waterbed hebben dat heel laag bij de grond is en waar je je ook niet van kan afduwen
dus hebben we de grijze cellen laten werken en een pracht van een oplossing bedacht
die door mijn vriend peter werd gelast waarvoor dank
het is ondanks zijn eenvoud zeer praktisch en veel interessanter dan een zogenaamde
papegaaibek die je kent van in het ziekenhuis want deze is er om je recht te trekken maar
dan ben je nog altijd niet uit je bed ......
ziehier de realisatie en het werkt voor 100 %
YVES


1 opmerking:

  1. Yves, het wordt nu toch eens tijd voor een beter bericht. Ik zal voor je duimen dat de volgende keer de chemo wél gegeven kan worden!

    BeantwoordenVerwijderen