vrijdag 9 mei 2014

(64) damed,...

gister bij dr Sleeckx geweest ,
en het is een zware pil om te slikken,
zoals we al wisten zijn de botmetastasen dus kwaadaardige uitzaaiingen
en maandag word gestart met nieuwe chemo om de groei en verdere uitzaaiing
tegen te houden de dr heeft overlegt met verschillende andere profs en er zit
geen andere oplossing op elke 14 dagen een kuur van 3 dagen en
na 4 x = 2 maand een nieuwe scan ,zij maakt voor mij ook een afspraak in Gent bij dr Patijn
voor een second opinie , op mijn directe vraag of ik hier nog 10 jaar mee kan rondlopen
is haar antwoord kordaat , NEEN , 6 maand ja , 1 jaar waarschijnlijk wel , maar verder
kan ik niks zeggen en is het afwachten ... ,
i heb mijn ma gisteravond nog gebeld en ingelicht , ook mijn zoon is nog langs geweest
dit is zo raar  , onrealistisch om te praten over je eventueele dood binnen 1 / 2 jaar ...
MAAR , let op dit wil niet zeggen dat we negatief zijn en opgeven ...
dat ik niet alles en nog wat zal proberen om toch beter te worden, oplossingen te zoeken
te beginnen met een bezoek aan dr.Patijn in het  uz Gent
vandaag bel ik dan ook nog een mevrouw die longkanker gehad heeft en opgegeven
was en nu vier jaar later hier nog is en ( genezen ) is ....
en ook  Wally ga ik contacteren , maar er moet ook veel geregeld worden
voor moest het toch fout aflopen zoals bv.  mijn zaak ,...

maar ik wil ook nog delen van de dag hebben
dat ik aan andere dingen kan denken hoe lastig dit ook is ,daar heb ik gister van
daisy , ook een kankerpatiente een gepaste spreuk van gekregen :

" je kunt het heden verwoesten door je teveel zorgen te maken over de toekomst, "

YVES  





2 opmerkingen:

  1. Dag Yves, bij mij was de prognose ook slecht en zie na 1,5 jaar ben ik er nog, wel nog atlijg in behandeling maar ik ben er toch nog, dus niet te veel denken aan die 6 maanden of 1 jaar, veel sterkte voor de komende chemo's. Gr Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. daisy , dinsdagmorgen heb ik een afspraak met dr. makay uit brugge
    aangeraden door de mevr. (Amandine) uit mijn stukje deze mens is op pensioen
    en heeft ook kanker gehad, hij werkt op alternatieve wijze zoals ik van Amandine gehoord heb ,voornamelijk met magnetisme .... even googelen daisy: magnetisme tegen kanker.... ziet er goed uit !! miss. ook iets voor jou ??

    BeantwoordenVerwijderen